Ak zoberieme prvú otázku, tak sú len dve možnosti prečo je to tak.
Tá prvá je, že nevie "čo" alebo "ako" má robiť.
Ak nevie čo má robiť, tak sa jedná o totálne zlyhanie zaškolenia pracovníka. Prijať do firmy človeka (alebo preradiť ho na inú pracovnú pozíciu/miesto) a nestanoviť mu, čo je výsledok jeho práce je nezodpovedné. Alebo mu to len nikto jasne nepovedal - čo má robiť.
Ak pracovník vie, čo má robiť, ale nevie ako to má robiť - toto môže byť spôsobené zlým zaškolením na pracovnú pozíciu, chýbajúcimi pracovnými postupmi alebo smernicami. Alebo si niekto prácu zjednodušuje a zaškoľuje ľudí ústne. Jednoducho pracovník si nie je istý a niečomu nerozumie. Toto sa dá napraviť. Treba nájsť nepochopenia - to, čomu nerozumie. Objasniť to s ním, nechať ho to naštudovať, ukázať mu správny postup, ale hlavne si to celé musí sám vyskúšať v praxi. Ak sú vo firme spísané nejaké pracovné postupy alebo smernice - nie je to až tak ťažké (možno ich bude treba revidovať, alebo napísať jednoduchšie). Toto teda vieme zvládnuť. Z hľadiska manažmentu celkom jednoznačne ide o chybu šéfa (manažmentu).
A tu by som preveril ešte jednu vec, či náhodou daný pracovník len nemá koncept zamestnania namiesto práce. Je dobré zistiť a vedieť, čo si pod pojmom práce predstavuje a za čo chce dostávať plat. Možno je len zblbnutý odborármi alebo nejakou ideológiou. Ak áno, ide o veľmi zlú prácu personalistu (alebo toho, kto ho vybral), pretože toto mal zisťovať ako prvé a takéhoto človeka ani nemal do firmy prijať.
Úplne s tebou súhlasím. Ak je ochotný pracovať, dá sa zaučiť. Ak sa mu nechce, nie je pomoci. Už mnoho šéfov, ktorých poznám,sa snažilo presvedčiť pracovníkov, aby chceli. Mnohí investovali veľa energie a času, aby nakoniec aj tak pochopili, že sa to nedá. Skvelé fotky, výborne sa hodia do kontextu :-)
OdpovedaťOdstrániť