piatok 28. septembra 2012

Poznáte svojho typického zákazníka?


Opýtajte sa toto ktoréhokoľvek šéfa, a dostanete väčšinou odpoveď, že ÁNO

Tak potom je to v poriadku. Vlastne pýtať sa na toto je iba obyčajná banalita.

Čo iné čakáte, že Vám na takúto otázku výkonný riaditeľ, šéf firmy alebo ktorýkoľvek človek z manažmentu odpovie? 

Jedna konzultačná firma robila prieskum na viac ako 350 firmách. Zistila zaujímavú vec. 

Viac ako 95% firiem (manažmentov firiem) bolo presvedčených, že sa dostatočne orientujú na zákazníka. 

Skoro 80% firiem verilo, že zákazníci sú s nimi spokojní. 

Fantastický výsledok - presne ako z učebnice! 

A tak sa opýtali aj ich klientov. Dali im rovnaké otázky a zistili, že len 8% ich zákazníkov s tým súhlasilo!

Akým firmám sa dnes darí? Pokiaľ dáme nabok monopoly, ktoré sa nezaujímajú o zákazníkov a pozrieme sa na bežné firmy, tak odpoveď je kupodivu jednoznačná. 

 Sú to firmy, kde šéfovia denne stoja tvárou v tvár svojim zákazníkom a priamo s nimi komunikujú. 
Jednoducho od stola, v kancelárii, na porade alebo na rybačke to, čo zákazník potrebuje, očakáva a skutočne chce, nikdy nezistíte!

Ešte ďalej to môžu v dnešnej dobe dotiahnuť firmy, kde sú títo šéfovia súčasne aj majiteľmi, spolumajiteľmi či akcionármi. Majú jedinečnú šancu rozpoznať, že na trhu sa niečo mení a nájsť nové trhové príležitosti. A prečo práve oni? Lebo práve preto sú oni majitelia a nie najatí zamestnanci. Už to dokázali v minulosti a je veľká šanca, že to rozpoznajú aj dnes.

Ak dokážete predávať, dokážete riadiť firmu. (Kiosaki)

Dodal by som len, že len vtedy máte čo riadiť. Jednoducho na to, aby ste expandovali potrebujete žiadaný produkt. Máte ho?

Alebo vás len vaši výrobári, marketingoví pracovníci, obchodníci či manažéri presviedčajú, že ho (žiadaný produkt) v podstate máte, len je kríza a tak zákazníci nekupujú?

Len niekto vám môže dať pravdivú odpoveď. A to je ten, kto má peniaze. Ten, kto rozhoduje u koho a za čo ich minie. A to je zákazník

Tak sa ho jednoducho priamo opýtajte!

4 komentáre:

  1. Celkom nesúhlasím s výrokom "Ak viete predávať, viete riadiť firmu", veď ako ľahko môže expandujúca spoločnosť s uspešným predajom prešvihnuť svoj cash-flow či náklady a pohorí.
    Z druhej strany venovať sa len tabuľkám od stola a managovať teoreticky nemá šťavu, v oddelení predaja tlčie pravé srdce firmy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. V skutočnosti expandujúca firma s úspešným predajom nemôže nikdy prešvihnúť svoj cash-flow alebo náklady. U toho, čo vie predávať je automatické, že vie skvelo počítať z hlavy marže, percentá a vie, koľko musí zarobiť, aby prežil. Navyše takíto ľudia vedia jedno presne a to, že - "Príjmy musia byť vždy väčšie ako náklady".

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ale môže, schopnosť predávať a schopnosť ustriehnuť financie firmy su dve rôzne veci a malokedy to robí ten istý človek...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dajte konkrétnu firmu, lebo podľa toho, čo píšete, budú potrebovať pomoc!

      Odstrániť