streda 6. februára 2013

Chcú alebo nechcú?


Pozrite sa na svojich ľudí, ktorých máte vo firme alebo v teame, ktorý riadite a odpovedzte čestne na otázku: 

Koľko svojho času ste venovali tomu, aby sa zlepšili v tom, čo robia?

Aby vyrástli po odbornej stránke na svojej pracovnej pozícii a stali sa lepšími profesionálmi v tom, čo robia?

Je jasné, že niečo ich naučíte vy sami osobne ako šéfovia. Otázka je len či to stačí.

A čo oni sami, čo urobili pre to, aby sa zlepšili?

Zoberme napríklad predajcov - obchodníkov. Že majú naštudované nové výrobky, vedia ich ovládať a predviesť zákazníkovi, porovnať so staršími typmi alebo konkurenčnými - toto považujem za úplnú samozrejmosť.

V čom sa teda majú zlepšiť? Pravdou je, že ak dobre nepoznám to, čo predávam, tak to pred zákazníkom bude vyzerať veľmi amatérsky. Ale stačí to na to, aby som predal?

Máte nejaké inštruktážne video, ako postupovať v konkrétnych situáciach so zákazníkom? Koľkokrát ho v minulom roku videli?

Ak nie, máte spísané, ako sa postupuje v konkrétnych situáciach a jednotlivých fázach predaja so zákazníkom? Ako sa uzatvára predaj? Koľkokrát to čítali a skutočne aj trénovali?

Ak nie, boli na nejakom školení alebo seminári o predaji? Ako používajú to, čo sa tam dozvedeli alebo naučili? Pravidelne to s nimi niekto nacvičuje alebo trénuje?

Nie? Akú knihu o predaji za posledný rok čítali? A čo z toho vyskúšali, funguje im a používajú to v praxi?

Ak nie, tak ako inak pracujú na svojich vedomostiach, znalostiach, zručnostiach a schopnostiach? Čo konkrétne spravili pre to, aby sa zlepšili?

Možno ich prax naučí. Len otázka je, či máte 20-30 rokov času čakať na to, aby ich prax naučila a konečne sa zvýšil obrat vašej firmy.

Ale toto neplatí len na predajcov, ale na každú pracovnú pozíciu vo firme.

Tak to teda zhrňme:

Nechcú čítať knihy. Nechcú ísť na seminár. Nechcú trénovať. Je to trápne. 

V skutočnosti môže niekto namietať - kde na to majú brať čas? Pravda. Ale keby sa tomu venovali len 1 hodinu každý týždeň, za rok je to 50 tréningov - a toto sa predsa musí niekde prejaviť!

Len jedno mi nejde do hlavy, keď všetko tak perfektne vedia, prečo teda majú väčšinou len priemerné výkony alebo výsledky?

Chcete pravdivú možno krutú odpoveď?

Musia chodiť do práce, jednoducho niekde pracovať musia. A sami dobre viete, že je veľký rozdiel medzi musím a chcem!

A v skutočnosti - oni tú vašu prácu robiť nechcú!

Pokiaľ však čítate tento článok, mám jednu istotu a to, že máte snahu a ochotu niečo zmeniť v niečom sa zlepšiť. Budete v tom pokračovať?

7 komentárov:

  1. Čo znázorňuje nižšia fotka?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nechávam na Vašu predstavivosť...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Michal Nemčík06 februára, 2013

    Jasne a zrozumiteľne podané. To by malo vyliečiť každého šéfa, ak tam ešte hľadá motiváciu u ľudí. Je potrebné hľadať ľudí, ktorí majú záujem. To je teória, aj keď určite správna. Ani mne sa nechce neustále hľadať nových predajcov. A tak sa trápim so starými. Potom sa nemôžem sťažovať.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Je to dobrý článok nie len pre šéfov... :-)
    Mali by sa po ňom zbadať aj predajcovia.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ta fotka je z Dominikanskej republiky a tam je to normalna vec. Pracovna sila je takmer zadarmo a preto tych ludi nikto nezenie, oni sami nemaju pojem o case a vykonnosti v praci. Tu plati maňáňa, maňáňa.
    Ale clanok je naozaj dobry a pravdivy.
    Pekny den.
    Miro

    OdpovedaťOdstrániť