„Kvalita je pre nás dôležitejšia ako kvantita. Je ťažké vytvárať produkt na základe záujmu. Ľudia nevedia čo chcú, až kým im to nedáte,” tvrdil kedysi Steve Jobs.
Tak toto určite platí, keď vytvárate pre zákazníkov nový produkt.
Ak je však už vytvorený, tak či sa to niekomu páči alebo nie, ide o kvantitu. Konkurencia, ktorá po vás opakuje a napodobňuje váš produkt vám jednoducho nedovolí vyrábať menej kvalitné veci.
A ako je to s predajcami?
Tu to platí stonásobne. Čím viac má vaša firma priemerných a podpriemerných predajcov na trhu, tým skôr sa u zákazníkov odpíše.
Lebo zlá správa sa šíri 10x rýchlejšie ako pozitívna informácia.
A väčšina priemerných obchodníkov (predajcov) nepredáva preto, lebo predaj nejakým spôsobom pokazia. A to je tá negatívna informácia o vás, vašej firme a vašich produktoch. Oni vás v skutočnosti reprezentujú pred zákazníkom. Takže s množstvom priemerných predajcov sa to len rýchlejšie rozšíri medzi ľudí, teda zákazníkov.
To, či firma prežije, závisí v podstatnej miere na tom, koľko a za akú cenu dokážu jej predajcovia predať.
Jednoducho mať na pozíciách predajcov priemerných ľudí je veľký hazard s budúcnosťou každej spoločnosti.
Tu dobiehať kvalitu kvantitou, je vo väčšine firiem tá skutočná príčina, prečo sa im tak dobre v dnešnej dobe nedarí.
Jeden príklad na koniec. Prečo sa napríklad maľujú ženy? Aby boli priemerné? Určite nie. Ale preto, aby boli v niečom výnimočné a jedinečné. Aby vybočili z bežného priemeru.
Ako sa dá dostať z bežného priemeru a vypracovať sa na špičkového predajcu (obchodníka) sa môžete naučiť práve tu.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára