A jednoznačne rozpoznať, ktoré ciele sú reálne a ktoré sú len fantáziou a nepochopením zakladateľa alebo majiteľov.
Videl som veľa malých firiem, kde mali stanovené dlhodobé ciele v takom rozmere, že aj planéta zem im bola malá. Alebo išli zachraňovať planétu a jej obyvateľov. Netvrdím dopredu, že sa to nakoniec nedá, ale...
Jedným z problémov týchto cieľov bolo, že nikto zo zamestnancov tomu neveril, že je možné také niečo dosiahnuť.
Druhý problém bol, že stanovené ciele mnohokrát ani moc nesúviseli s predmetom ich podnikania, teda tým, čo robili.
Dám veľmi absurdný príklad:
Stať sa najväčšou firmou v stavaní iglu na svete, pričom podnikáme v predaji piesku na Sahare a za polárny kruh sa nemienime presťahovať.
Napriek tomu, nedá mi, ale najlepšie to asi vystihujú tieto slová:
„Či už veríte, že niečo dokážete, alebo si myslíte, že to nedokážete - v obidvoch prípadoch máte pravdu.” - Henri Ford
A to je odpoveď pre optimistov ale aj pesimistov.
Veria vaši pracovníci, že vami stanovené ciele sú reálne a dosiahnuteľné alebo nie?
Pretože presne podľa toho budú pracovať. Najhoršie je, ak to vzdajú hneď na začiatku. To potom môžete veriť a snažiť sa koľko chcete, ak celý team hrá presilovku proti vám.
Pokiaľ chcete vedieť ako to vytvoriť tak, aby firemné ciele zobrali pracovníci za svoje vlastné, tak s tým vám viem pomôcť.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára