Veľa firiem prvé roky nemá stanovené ciele a účely (víziu, misiu, poslanie firmy, ...), veľakrát sa na začiatku podnikania skúšajú čo pôjde alebo čo nie. To je v poriadku. To nemali stanovené na začiatku podnikania ani také firmy ako SONY alebo HP.
Pravdou však je, že skôr alebo neskôr si to musí zadefinovať každá firma, ktorá má stabilne fungovať.
Vizionárstvo súvisí so schopnosťou snívať. Smola je, že dnes už veľa ľudí radšej ani nesníva. Tak ako teda dosiahnuť vytúžený cieľ?
Na druhú stranu - len snívať nestačí! Musíte začať niečo robiť v smere vášho cieľa, inak sa nič nestane.
Veľa ľudí si povie, keby som vedel, čo bude tak za 5 - 10 rokov, tak by sa mi podnikalo lepšie alebo ľahšie. Ako mám stanoviť ciele tak, aby platili aj o 5 či 10 rokov?
Áno, nie je to ani jednoduché, ani ľahké.
Recept na to, ako to dosiahnuť, stručne formuloval Peter Drucker:
„Najlepšia cesta ako predpovedať budúcnosť je vytvoriť ju.”
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára