O čom idem písať? Ekonomika sa začala rozbiehať, v mnohých brandžiach sa opäť a aj bez pričinenia výrobcov alebo predajcov začalo predávať viac. Nepíšem teraz len o predaji klimatizácií alebo ventilátorov (aj keď pred týždňom bolo 37°C).
Takže stav je taký, že firmy začínajú mať vyššie tržby (obraty).
Otázkou však je, ako k tomuto prispeli samotní pracovníci, ktorí majú na starosti marketing a predaj.
Teda inak povedané, či je to ich zásluha?
A to je kľúčové.
Trh rástol o 8% a nám sa predaj zvýšil tiež o 8%. Ako k tomu prispeli pracovníci danej firmy? Asi nijako, len sa zvezú na vlne - darí sa, na vlne zvýšeného dopytu alebo rastu. A to predsa cíti každá jedna firma.
A kde je tá kríza?
Dajte si jednu zásadnú otázku: „Čo robili vaši predajcovia počas krízy?“
Chodili na predajné semináre? Asi nie, veď na to neboli peniaze. Trénovali predaj? Asi nie, nebol na to čas. Koľko kníh o predaji si za toto obdobie (2009-2015) sami kúpili alebo prečítali? Vlastne, čo spravili preto, aby sa vo svojej profesii zlepšili? Aspoň nejaká snaha?
Jeden dôvod, prečo nič z toho pravdepodobne nerobili je, že načo, aj tak to nefunguje.
Pravdou je, že technológia predaja v rokoch 90-tich a po roku 2000, dnes už na zákazníkov neplatí. Ono to prestalo fungovať už počas krízy, pretože tam sa na trhu karta obrátila. Jednoducho ponuka raz a navždy prevýšila dopyt. Zmenilo sa správanie zákazníkov - raz a navždy. Jednoducho staré zlaté časy, keď čokoľvek, čo ste mali na sklade (alebo na predajni) sa predalo sú preč. Zákazníci toho majú dnes veľa na výber…
Dobre a čo robia dnes, keď sa darí? Vezú sa na vlne v danej brandži alebo makajú na sebe, aby boli ešte úspešnejší? A teraz biznis ide, tak na školenia, tréningy, či čítanie kníh samozrejme nemajú čas.
Samé „logické“ výhovorky. Snáď tá najlogickejšia výhovorka je - ja v predaji robím už 25 rokov, už sa nemám čo naučiť.
Len potom prečo mala aj jeho firma krízu? Za to samozrejme môže trh a zákazníci, ktorí nekupovali.
Nemali čas vtedy, nemajú čas dnes - tak takto sa správajú skutoční profesionáli?
A neviditeľná kríza sa práve začala…
Prosím, nedajte sa nachytať, neskočte im na špek!!!
Ak hľadáte skutočne funkčnú technológiu predaja, ktorá dnes prináša výsledky kliknite jednoducho sem.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára