Stabilná a prosperujúca firma je to, o čo sa snažia majitelia firiem od nepamäti. Jednoducho niečo vymyslieť a dať to na trh (tovar alebo službu) nestačí.
Je treba získať zákazníka.
Teda zákazníkov a hlavne veľa. Nie je to problém, ak je tovar alebo služba žiadaná.
Dnes sa firmám darí a skoro každý sa vezie na vlne. Takže sa veľa vecí nerieši, lebo na to ani nie je čas, treba vyrábať a dodávať, pretože je oveľa väčší dopyt ako to bolo pred 4-5 rokmi.
To je v poriadku.
Ale aj nie je.
Prečo?
Pokiaľ má firma dosť zákazníkov a zákaziek rieši len jednu jedinú vec - pracovníkov.
Pokiaľ zrovna nepracujete v automotive priemysle (kde sa doslova meria jeden výrobný takt - a to veľká časť firiem nespĺňa, pretože sú väčšinou zákazkovo orientované a robia malé série, ak vôbec), tak produktivita práce bežných pracovníkov je niekde na úrovni 70% - a to je ešte veľmi optimistické číslo.
Samozrejme, že pracovníci vám povedia, že oni pracujú na 100%, možno 120%.
Teda 30-50% rozdiel medzi vnímaním objektívneho (70%) a ich vlastného (120%) videnia.
Sú to firmy, kde praktiky manažérov z automotive priemyslu zlyhávajú.
Dá sa s tým niečo robiť?
Samozrejme dá, len je otázka, či sa niekomu do toho chce.
Otázka je, kde nájsť ľudí.
Odpoveď: Je ich dosť, máte ich vo firme - len nie sú dostatočne produktívni.
Ak máte chuť alebo potrebu s produktivitou vašej firmy alebo práce niečo spraviť, neváhajte ma kontaktovať na:
alebo mi rovno zavolajte - 0918 111 676.
Tento komentár bol odstránený správcom blogu.
OdpovedaťOdstrániť