Pôvodný názov bol stratená produkcia.
Prázdniny skončili a zostávajú 4 mesiace do konca roka. Dve tretiny sú za nami, zostáva tá posledná. Skoro ako v hokeji. Nakoľko je už skoro koniec septembra, tak by som mal napísať štvrtina.
Pre niektoré firmy sezóna skončila, iné majú sezónu celý rok a pre časť firiem sezóna práve začala.
Naopak časť firiem, hlavne zahraničných bude práve v septembri končiť fiškálny rok.
V každom prípade sa dá začať bilancovať, ako sa firme tento rok darilo a hlavne pripraviť sa na záver roka.
Len aby to nebolo tak, ako s našími hokejistami, či futbalistami - zápas chcú zvrátiť za poslených 5 minút.
Pravda, ak má mužstvo od trénera naordinovanú takúto taktiku a má na to vhodné typy hráčov, tak na tom nič zlé nie je.
Čo si ja pamätám, tak presne takýmto špecifickým hráčom bol Ruud van Nistelrooy - hlavne keď hrával za Manchester United. Tréner ho nasadzoval často úplne zámerne na posledných 10-15 minút v zápase a on sa mu odmeňoval strelenými gólmi - doslova rozhodoval zápasy v posledných minútach.
Čo poznám firmy pracujúce v stavebníctve, hlavne keď sa blíži termín odovzdania zákazky, takéto niečo skoro štandardne zažívajú. Dlhé mesiace majú všetci čas a najviac práce sa tam urobí posledné 2 týždne...
Ibaže sa obávam, že v ostatných firmách to tak nie je.
Obávam sa, že takýchto doslova "čarodejníkov" tam moc nemajú. Ak áno, tak im gratulujem, ale...
Prečo to celé porovnávam?
Lebo veľa ľudí vo firmách má pocit, že sa dá ešte dohnať stratená produkcia. Možno, že to v niektorých firmách aj dokážu, ale je tu jedna kľúčová - chyba.
Chyba v myslení.
Zoberme si napríklad obchodníka. V brandži, v ktorej pracuje je priemer cca 7 objednávok týždenne lepší štandard. Takže v pondelok má jednu objednávku, v utorok dve, v stredu tri, vo štvrtok žiadnu a v piatok sa to snaží dobehnúť, takže má objednávky dve. Spolu 8 objednávok za týždeň, takže slušný výsledok, ale jedna vec tu nesedí...
Prečo v stredu dokázal 3 a vo štvrtok 0?
Dobehol stratenú produkciu v piatok?
No koľko ľudí, toľko názorov.
Keď sa ho budete pýtať prečo, dostanete toľko logických vysvetlení, koľko budete chcieť...
Ja to volám výhovorky.
Fakt je jeden, stredajšia produkcia patrí strede. Štvrtková štvrtku. A piatková piatku. Ten štvrtok je raz a navždy stratený a nedá sa dobehnúť.
Väčšina firiem však nerobí denné štatistiky, robia maximálne mesačné a to je dôvod, prečo sa na to takto nikdy nepozrú...
Navyše v tejto dobe sa darí, firmy majú nárasty tržieb aj ziskov, takže mnohé nič podobné neriešia, sú radi, že to nejako stíhajú.
Je to jeden pohľad na produkciu firmy a ľudí v nej pracujúcich.
Pokiaľ chcete ďaľšie, tak v dňoch 19.- 20.11. 2018 - tu budeme mať špeciálneho hosťa Arte Marena, ktorý bude robiť seminár na tému "Ako naštartovať a zvládnuť expanziu".
Prihlásite sa kliknutím sem.
Užitočný článok! Odovzdám ho svojim známym z manažmentu, aby si ho prečítali a vyvodili z neho závery.
OdpovedaťOdstrániť