štvrtok 13. mája 2021

Ako si neprijať do firmy problém

Veľa firiem sa chystá najímať do firmy nových ľudí. Buď preto, že im narástol biznis alebo preto, že v kríze sa tých nevýkonných alebo problémových ľudí zbavili. A teraz pri uvoľňovaní jednoducho potrebujú viac pracovníkov.

Človek by si myslel, že po kríze bude dostatok ľudí, ktorí budú chcieť pracovať a nie byť len niekde zamestnaní.

Lenže opak je pravdou, kuchári a čašníci, ktorí v kríze zobrali akúkoľvek prácu, len aby prežili sa pravdepodobne budú vracať do reštaurácií, kde si len na tringeltoch zarobia ďaleko viac ako u súčasných zamestnávateľov. Našťastie nie všetci...

Aj tak je na mieste otázka:

Ako si zabezpečiť, že nepríjmem ešte horšieho, ako odo mňa odchádza (alebo odišiel)?

Spoliehať sa na šťastie je jedna z možností...

Veľa firiem nemá veľké HR (personálne) oddelenie, ktoré sa o to postará.

A veľká časť ho nemá vôbec.

Dnes je veľa uchádzačov o prácu dobre pripravených na pracovný pohovor. Často ich pripravujú personálne agentúry, takže mnohé otázky ich neprekvapia ani nezaskočia. Tých 30-60 minút majú ako herci naskúšané...

Takže, ako si neprijať do firmy problémového pracovníka?

Musíte sa na pohovory s uchádzačmi o prácu pripraviť tak, ako sa na pohovor pripravujú oni. Mať pripravený scenár ako to bude celé prebiehať. To znamená minimálne si spísať zoznam otázok, ktoré dáte každému uchádzačovi. A na pohovore si robiť poznámky a zapísať čo najpresnejšie reakcie a odpovede na Vaše kľúčové otázky.

Koho vybrať, keď mám viacerých na jednej úrovni?

Firmy, ktoré sú vo výbere pracovníkov úspešné, si pracovníkov nechávajú otestovať.

Prečo?

Aby zbytočne nezaškoľovali niekoho, kto na danú pracovnú pozíciu nemá schopnosti...

Pokiaľ chcete vedieť viac, kliknite sem

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára